זה היה בספטמבר, ערב ראש השנה תשע"א, כאשר רשת ההמבורגרים "אגאדיר" יצאה בלוח-שנה חדש כדי לקדם את המכירות שלה. ומה היה בלוח?
12 צילומים, כמספר חודשי השנה, של 12 מלצריות העובדות ברשת. אלא שהמלצריות לא הצטלמו על רקע המסעדה בה הן עובדות, אלא בחדר השינה הפרטי שלהן בבית. ושם כמובן – הן לא הצטלמו בפיז'מה של הסבתא משפשפות עיניים עייפות ורדומות, אלא בפוזות סקסיות עליזות ובבגדי מיני חושפניים.
צילומים מסחריים אלה שבאו לנצל את "בשרן" של המלצריות כדי למכור טוב יותר את "בשר" ההמבורגרים של רשת אגאדיר, הוציאו קבוצה של פעילות פמיניסטיות להפגין ולמחות נגד. כך הן הגיעו למסעדת אגאדיר ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, התיישבו סביב שולחנות, הזמינו רק כוס מים מהברז, ועם שלטים וקריאות התווכחו עם העוברות ושבות, וניהלו דין ודברים עם סמנכ"ל הכספים של הרשת, שהוזעק למקום.
זה היה לפני חודשיים. ההפגנה צולמה על ידי הטלוויזיה החברתית, ושודרה בתכנית "סדר חברתי – 8". והנה השבוע חולקו ברחבי בארץ גלויות של אגאדיר, ובהן שוב אותן צילומים של המלצריות החשופות והפעם עם הכותרת – Take Away. כלומר, הפעם המלצריות מוצעות למכירה יחד עם ההמבורגרים, ובלשון פשוטה וחד משמעית – רשת אגאדיר משדלת כאן למכור ולסחור בנשים.
חוצפה מתמשכת זו – להשתמש בגוף האישה ולסחור בה כבתוך שלהם – קומם שוב את הזעם והחזיר מחדש את הוויכוח: איך בולמים את ההשתוללות השובניסטית הזאת?
ישנן פעילות בארגוני הנשים, שסוברות כי ככל שיפגינו יותר נגד אגאדיר – כך עושים להם יותר פרסומת; ויש הסוברות שיש לצאת נגד הרשת -בתביעה משפטית ולתבוע אותה על הטרדה ציבורית ועל פגיעה ברגשות הציבור. מה דעתכן/ם? מסכימות/ים? מתנגדות/ים? יש לכן/ם הצעות נוספות?